Connect with us

Здраве

Вирусолог за коронавируса: Приемайте цинк

Публикувана

на

Избягвайте ръкостискането. Приемайте цинк. Натискайте копчетата в асансьора само с кокалчетата на пръстите. Това са само част от препоръките за превенция на заразяването с коронавируса, които дава американският патолог и молекулярен вирусолог Джеймс Роб.

Попитайте ОПЛ за употребата на таблетки, съдържащи цинк. Доказано е, че тези таблетки са ефективни за блокиране на коронавируса (и повечето други вируси) от умножаване в гърлото и назофаринкса. Използвайте когато ви е препоръчано няколко пъти всеки ден, когато започнете да усещате симптоми на настинка. Най-добре е да легнете и да оставите таблетката да се разтвори отзад на гърлото и назофаринкса.

От синтеза на протеин и ДНК до борбата с инфекции, от производството на тестостерон до по-доброто функциониране на мозъка – тялото ни има ежедневна нужда от цинк, и въпреки че необходимите дневни дози са около 8 мг, голяма част от хората не приемат достатъчно от минерала.

Тялото не може да съхранява минерала, така че е важно да си набавяме цинк ежедневно. Дневната доза може да е до два пъти по-висока, ако сте веган/вегетарианец, защото организмът усвоява по-трудно цинка от растителните източници.

Вижте и кои са продуктите с най-високи концентрации на цинк, които ще ви помогнат да си набавите необходимото количество.

Стриди

Нищо чудно, че се славят като афродизиак – причината е именно високото количество цинк, който съдържат – 32 мг в 6 стриди, или 200% повече от необходимата ни дневна доза.

Червено месо

Телешко, свинско, агнешко или пилешко са все добри източници на цинк, плюс богат набор от витамини от група В, които допълнително се грижат за доброто състояние на мозъка и паметта.

Кашу

Със 100 г кашу освен цинк, ще си набавите и богато количество полезни мазнини, както и % от необходимото ви желязо.

Нахут

Все едно имаме нужда от причина да ядем повече хумус – и без това го обичаме достатъчно, но с една 1 ч.ч. нахут си набавяме и 2.6 мг цинк, плюс фибри и протеин.

А как да приготвите перфектния хумус – мек, кремообразен и с богат наситен вкус?

Боб

Освен 0.9 мг цинк в 100 г сварен боб, си набавяме и протеин, и диетични фибри (както разтворими, така и неразтворими), които подпомагат функционирането на храносмилателната система.

Бадеми

Тук получаваме допълнителен бонус, тъй като бадемите са богати на витамин Е, който също повишава имунитета.

Тиквено семе

10 мг в 100 г е повече от добра причина да не изхвърляте семките, когато почиствате тиквата. Вместо това ги запечете и ги добавете към салатата.

twig.bg

Реклама
Advertisement

Facebook