Connect with us

Лайфстайл

Дънките Levi Strauss & Co – символ на свободата

Публикувана

на

Печалбите на Levi Strauss & Co за година възлизат на 4,2 млрд. долара. Не е зле за човек, който в началото обикалял улиците пеша и продавал панталони един по един от голям сак на гърба си… Но както добре знаем, качеството никога не излиза от мода. Без значение от земетресенията.

На днешния ден през 1829 година е роден Леви Щраус. Появил се е на белия свят  е  в Бутенхайм, Германия  в еврейско семейство от рода Ешкенази. Когато е на 18 г. той, майка му и двете му сестри отпътуват за Америка, за да се съберат с братята Джонас и Луис, които вече са се устроили на Новия континент и дори са стартирали бизнес с продажба на едро ан всякакви стоки в Ню Йорк, а фирмата им носи името  J. Strauss Brother & Co.

Как започва бизнеса?

Самият Леви заживява првоначално в Луисвил, за да продава продукцията на братята си в Кентъки. Той вече е американски гражданин, който живее спокойно, управлява находчиво бизнеса си и се оглежда за нови възможности. Когато семейството решава да отвори клон на бизнеса на Западния бряг, Леви  е този, който е натоварен със задачата да управлява начинанието. Той заминава и отваря магазин Levi Strauss & Co., в който продава всякакви стоки – дрехи, бельо, гребени, портмонета, топове плат, салфетки и всичко, което е нужно на работниците в района и на тези, които заминават за Аляска, привлечени от златната треска. Магазинът му се намира близо до пристанището, за да може Леви лесно да пренася изпратените по кораб стоки от брат му в Ню Йорк. По-късно се мести на няколко места, като в крайна сметка се установява на главната улица в града за следващите 40 години. По това време Леви Щраус е известен гражданин, добре познат от всички, участник в светски събития и културни изяви в Сан Франциско. Той активно подпомага евреите и еврейската общност, както и градската синагога. Въпреки вдното си положение в бизнеса и в светските среди, той продължава да моли работниците си да го наричат Леви.

През 1872 г. той получава писмо от Джейкъб Дейвис, шивач от Рено, Невада и редовен клиент на Леви, от който редовно си закупува топове плат, за изработването на работнически панталони. Тези панталони продавав града и околностите и теимат голям успех, защото са здрави и много удобни с всички джобове и това, че са до талията, а не цели гащеризони. Джейкъб пише на Леви как точно изработва работническите панталони – с метални нитове в началото на ципа, по ръбовете на джобовете и страничните шевове – за да са по-издръжливи. Джейкъб предлага на Леви да вземат заедно патент за работническите панталони и да започнат бизнес – тъй като той сам не може да справи с цялото начинание. Леви приел всичко с ентусиазъм и двамата патентоват панталоните на 20 май, 1873 г. Ето как се ражда идеята за сините джинси.

Първият чифт е произведен на 6 юни 1873 г. и всъщност носел името „waist overalls“ (нещо като работни панталони до талията).

След това историята е ясна…

През 1950 г. започнал джинсовият бум. От общите работници до Джеймс Дийн и Марлон Брандо. Родила се първата култура на младите: кожени якета, рокендрол, кока-кола и бунт. И, разбира се, джинсите. Очевидно, че облеклото на тийнейджърите вече били джинсите. Това, в което успели в Levi’s, било, че когато същите тези тийнейджъри остарявали, не спирали да носят любимите си панталони. Хората, които били млади през 50-те, продължили да си ги купуват и през 60-те и 70-те. Доброто нещо за компания като Levi Strauss & Co. е, че с всяко ново десетилетие се появява ново поколение от запалени клиенти. Джинсите са се превърнали в световна мода. Днес вече не можеш да кажеш, че джинсите са мода. В Щатите Levi’s са нарицателно за джинси. По същия начин, по който казвате на копиращата машина Xerox, казвате и Levi’s за която и да е марка джинси.

Друга глава от успешната история на Levi’s е написана от рекламата. Със стотици класически реклами днес, с брилянтни телевизионни клипове, с отношение и самоувереност, каквито не виждаме в много други компании. Днес в Levi’s знаят също, че понякога джинсите не са най-подходящото облекло, и са създали марката Docker’s. Също лежерна, но малко по-градска. Таргет групата са хората над 30 с офис кариера. Брилянтната идея и концепция на Docker’s е да запълни празнотата между джинсите и черните костюми. Марката за професионалистите, които не носят вратовръзка.

twig.bg

Реклама
Advertisement

Facebook