Connect with us

Лайфстайл

Живанши и Одри Хепбърн: любов облечена с много плат

Публикувана

на

Всеки дизайнер има своя муза, която не просто облича, а обича. За Юбер дьо Живанши, това беше Одри Хепбърн, Бети Катру, Жаклин Кенеди. На първата си самостоятелна поява и Меган Маркъл беше в Givenchy. Авторът на „малката черна рокля“ е роден на днешната дата през 1927 година в град Бове, Франция.

Негов прадядо е френският живописец Пиер Адолф Баден. Юбер следва стъпките му и завършва Школата за изящни изкуства в Париж. След Втората световна война започва работа като асистент- моделиер на стилистите Жак Фат, Робер Жак Фат, Робер Пиге, Люсиен Лелонг и Елза Скиапарели – все големи имена в модния свят.

Одри Хепбърн и Живанши

Едва 25-годишен, на 2 февруари 1952 г. Юбер дьо Живанши открива собствена модна къща с името „Givenchy“. Още първата му колекция бележи огромен успех. Лице на компанията му става манекенката Бетина Грациани. За нея Живанши създава блузата, която е модна и днес – бяла блузка с черно-бели волани на ръкавите.

През 1953 г. Живанши се запознава със своя кумир в модата – испанския моделиер Кристобал Баленсиага. Испанецът е освен много талантлив, човек с твърд характер. Известен бил с това, че не допускал журналисти на ревютата си, за да „не влияят на купувачите с неграмотните си мнения“!?! Позволявал „драскачите“ да видят колекциите му само веднъж, и то два месеца след презентацията им.

Юбер дьо Живанши се различавал в това отношение от кумира си – обичал да споделя с широка публика новите си модели. С това спечелил на своя страна и критиката, и пресата.

Одри Хепбърн

Всъщност, тези два влиятелни „фронта“ много му помагат, за да стане известен с „малката черна рокля“, с която Одри Хепбърн играе във филма „Закуска в Тифани“ /1961 г./

Всъщност близостта между Юбер и Одри продължава цели 39 години, а започва много преди „малката черна рокля“ – през 1954 г., с филма „Сабрина“. Тогава обаче, името на Юбер дьо Живанши изобщо дори не било споменато в субтитрите на филма, макар Одри да е на екрана с няколко негови рокли.

Звездата на американското кино се запознава с френския дизайнер, когато лети до Париж, за да бъдат изработени костюмите за следващия й голям филм, „Сабрина“. От тогава, до смъртта на актрисата през 1993 г., тя носи дрехите на Живанши в почти всеки свой филм и на най-бляскавите събития, които посещава.

Живанши обожава Одри от мига, в който я вижда за първи път през 1953 г. По онова време той е на 26, а тя на 24.

Прилича на тръстика”, описва я той в спомените си, но това не пречи да му бъде муза цял живот, а той – неин най-предан приятел. В онзи ден той чакал на прага му да застане знаменитата Катрин Хепбърн и в началото бил малко разочарован от момичето, цъфнало на вратата – Одри била с равни сандали, небрежна тишъртка и смешна шапка като на гондолиер. Само фамилията й била впечатляваща – мислел, че ще дойде катрин, защото по телефона секретарката му приела съобщението „Мис Хепбърн ще дойде да обсъдите костюмите за продукцията”.

Одри Хепбърн

„Срещата ми с Одри беше сякаш по воля на съдбата. Тя  дойде в ателието ми, защото търсеше рокли за една от героините си – Сабрина. Бях тотално очарован от младостта й, от красотата и крехкостта й. В нея имаше нещо ново и необичайно. Нещо, което Холивуд сякаш зърваше за първи път – неподправеност и чар. Тя успяваше да предаде това усещане и на героините си, които са разпознаваеми дори и сега, след толкова години. Когато кажете Одри Хепбърн, си представяте най-романтичната и естествена жена, която сте виждали на големия екран.”. Така изтънченият французин описва фината лондончанка, която го приема за свой рицар за цял живот.

BREAKFAST AT TIFFANY’S, Audrey Hepburn, 1961

Когато други мъже разбиват сърцето й,  той вади кърпичка и попива сълзите й. 
Неговото рамо й е опора, докато минава през ада, а това се случва няколко пъти. Одри обожава децата, но докато роди свои, преживява няколко спонтанни аборта. През 1960 г. месеци наред е прикована към леглото, защото на снимките на „Непростимо” пада от коня и чупи гръбнака си. Живанши не позволява депресията да изсмуче светлината от очите на музата му. Създава специално за нея парфюм и го кръщава „Забранено” – забранено да се предаваш, забранено да си нещастна!

Одри Хепбърн остава вярна на моделиера не само в киното, но и в живота – актрисата доброволно се превръща в един от най-елитните „модели“ на „Живанши“.

Друга известна поклонничка на стила „Живанши“, била Жаклин Кенеди. На погребението на съпруга си, Джаки е в рокля на френския моделиер.

Наричат Живанши „последния класик на френската мода“ и „последния романтик на Париж“. Името и марката „Живанши“ действително са се превърнали в еталон за изискан стил.

twig.bg

Advertisement

Facebook