Connect with us

БулевАРТ

„Професионалистът“ на 87: Жената е единственият подарък, който увива себе си

Публикувана

на

Той е непоправим, великолепен и никога „до последен дъх“. Жан-Пол Белмондо, който празнува днес 87-ия си рожден ден, споделя в eдно от последните си интервюта за в. „Паризиен“, че ако му предложат филм, отговорът ще бъде „да“.

 

Харесван както от масовата публика, така и от критиците, той се нарежда до икони на френското кино като Жан Габен, Лино Вентура, Ален Делон и др. Но на какво се дължи феноменалният му успех сред зрителите? Може би на неотразимата усмивка, заразяваща с позитивна нагласа всеки, който я види на екрана…

Началото
Чисто физическото му обаяние е използвано още от неговия баща – известен парижки скулптор – който извайва многобройни амурчета с неговия лик, които и до днес украсяват фонтаните на френската столица.

Нищо в живота му не предвещава успех – нещастно детство, разведени родители, безпаричие… но бъдещият символ на френското кино с радост се връща към детските си години и си спомня с умиление и щастлива усмивка за тях. Приликата му с много от известните холивудски величия е, че и той искал да бъде актьор още от малък.

Жан пол БЕЛМОНДО

Като тинейджър Белмондо се раздвоява между спорта и изкуството. Бяга от къщи с пътуващ театър, след което решава да стане скулптор като баща си. Но много скоро зарязва и тази идея, заради бокса, на който се посвещава с цялата си страст и дори става шампион на Париж в средна категория. Към 20-ата му година на везните натежава увлечението по актьорството и той постъпва в Консерваторията за драматични изкуства. Някои от преподавателите там обаче го предупреждават, че със своята външност би изглеждал смешен в любовни сцени. Но и без да е красив като Ален Делон, Белмондо има за партньорки не само на екрана, но и в живота, някои от най-красивите жени на света като Урсула Андрес, Джина Лолобриджида, София Лорен, Лаура Антонели, Катрин Деньов, Жана Моро, Клаудия Кардинале, Жаклин Бисе…

Жан-Пол Белмондо

Дебютира в киното през 1957 г. с филма „Пеша, на кон и с кола“ (À pied, à cheval et en voiture), но повечето от епизодите с негово участие са изрязани при монтажа. По-забележима роля прави в „Бъди красива и мълчи“ (Sois belle et tais-toi, 1958), в който играе за първи път в тандем с Ален Делон. През 1960-та Жан-Пол Белмондо се снима в няколко филма, сред които се открояват „Чочарка“ (La ciociara) със София Лорен, „Модерато кантабиле“ (Moderato cantabile) с Жана Моро и особено „До последен дъх“ (À bout de souffle), смятан за един от главните филми на знаменитата „Нова вълна“ във френкото кино. Именно ролята на симпатичния престъпник в най-известната творба на Жан-Люк Годар му носи световна слава. Впоследствие прави някои от своите най-добри превъплъщения именно във филми от „Новата вълна“ като „Лудият Пиеро“ (реж. Жан-Люк Годар, 1965), „Крадецът“ (реж. Луи Мал, 1967), „Сирената от „Мисисипи“ (реж. Франсоа Трюфо, 1969), „Доктор Попол“ (реж. Клод Шаброл (1972), „Стависки“ (реж. Ален Рене, 1974) и др.

Жан-Пол Белмондо

За 50 години в киното се снима в 84 филма, успявайки да създаде незабравими образи на обаятелни бунтари, благодарение на които се превръща в кумир на европейската младеж. Навремето дори възниква цяло направление, наречено „белмондизъм“, защото неговите последователи копират жестовете, мимиките и начина на обличане на любимия си актьор. А французите започват да го наричат с галеното име „Бебел“.Винаги са му прилягали ролите на благородни престъпници и чаровни негодяи. И независимо от това, че много често играе в криминални екшъни и комедии, критиците го възприемат сериозно, защото дори и в най-лековатите си филми Белмондо успява да представя своите герои в леко пародийна светлина. Такъв е в повечето от зрителските си хитове като „Борсалино“ (Borsalino, 1970), „Великолепният“ (Le magnifique, 1973), „Животното“ (L’animal, 1977), „Професионалистът“ (Le professionnel, 1981) и др. В тях големият актьор осмива доста находчиво щампите на масовото приключенско кино. Повечето от изпълненията му в тези филми изискват истински каскадьорски умения, но Белмондо предпочита да се справя сам и с най-опасните трикове. Прекратява тази практика едва след 1985 г., когато се наранява по време на снимки. Винаги избира точните роли, съответстващи на неговата външност, имидж и възраст. В определен момент престава да се снима в екшъни, заявявайки:

„Не бих искал да бъда летящият дядо на френското кино“.През 1989 г. е удостоен с награда „Сезар“ (френският еквивалент на „Оскар“) за ролята във филма на Клод Льолуш „Галеник на съдбата“ (Itinéraire d’un enfant gâté), но отказва престижния трофей, защото неговият създател – скулпторът Сезар се отнасял отрицателно към творбите на баща му.

Жан-Пол Белмондо

Преди години Белмондо преживява тежък инсулт, в резултат на който е била парализирана едната половина на тялото му. Лекарите смятали състоянието му за много тежко. Но благодарение на вродения си оптимизъм и силна воля, успява да се възстанови и дори да се завърне на екрана през 2008 г. с филма „Човекът и неговото куче“ (Un homme et son chien), в който не е вече секретен агент или симпатичен престъпник, а съкрушен от живота старец, изхвърлен на улицата с единствения му останал приятел – неговото вярно куче. С това си изпълнение 78-годишният Белмондо посвещава своето завръщане в киното на младите хора с физически недъзи, които опознава по време на своето трудно възстановяване. Превъплъщението му е реалистично и вълнуващо. Преди него той не се бе появявал на екрана от 2001-а, когато участва в „Амазонка“.

За любовта

Преди седем години легендарният екшън актьор Жан-Пол Белмондо сподели: „Знам какво ми причинява тя. Това може да е моят избор и моето право да живея с една непочтена жена. Но това засяга само мен, отговорността е само моя. Барбара има цялото ми доверие.“

Белмондо, когото французите галено наричат „Бебел“ говори за половинката си Барбара Гандолфи – бивш модел на „Плейбой“.

Двамата се срещат през 2008 г. в италиански ресторант в Антиб и бързо разбират, че са родени един за друг.

Отначало не живеят заедно, но се виждат всяка седмица – или той пътува до Белгия, или тя прескача до Париж, или пътуват в чужбина.

Идилията продължава и досега, въпреки перипетиите на актьора с правосъдието.

Полицаите връщат бившия екшън-герой към друга реалност – те искат да знаят дали има нещо общо с подозрителни трансфери на пари и дарения в брой.

Преди месец Белмондо беше поканен да даде показания пред френски и белгийски полицаи за подозрителни финансови трансакции на сексапилната си приятелка и бившия й съпруг, а сега съдружник – Фредерик Вандервилт.

Бившите съпрузи имат няколко фирми в Белгия и Дубай и от шест години насам са обект на разследване от белгийското правосъдие.

А екс плеймейтката е заподозряна, че злоупотребява с нежната си връзка с героя от „Лудият Пиеро“.

Барбара и бившият й съпруг са разследвани от белгийските следователи още от 2004 г. Те притежават 14 фирми, водят разточителен начин на живот, Фредерик колекционира спортни коли и трупа милиони, което интригува полицаите.

Миналата година Барбара призна пред „Пари мач“, че са заподозряни в пране на пари, създаване на престъпна организация, трафик на хора. Тя, разбира се, заявява, че няма нищо общо с това, а адвокатът й твърди, че клиентката му е жертва на „лов на вещици“.

Но полицаите имат следа и вървят по нея – претърсват разкошната вила, която Барбара и Фредерик все още притежават в Остенде – независимо от развода, конфискуват пари в брой и чекови книжки, блокират банкови сметки.

Отначало Жан-Пол не знае нищо за големите неприятности на приятелката си, но постепенно „навлиза в материята“, свидетелствайки в разледванията срещу нея.

Френският актьор беше изслушан повторно в края на юни тази година в Париж по молба на белгийското правосъдие след като преди една година вече беше разпитан в дома си в Париж.

Тогава следователите разследваха евентуален заем или обещание за заем от 200 000 евро, който може би е дал на младата жена.

Днес прокуратурата в Брюж продължава да разследва подозрително движение на средства по сметките на компанията на бившия съпруг на Гандолфи.

И въпреки всичко Белмондо подкрепя и защитава Барбара безрезервно. Което пък трови отношенията с бившата му съпруга Нати. Тя и Белмондо дори получават анонимно писмо с намеци за дъщеря им, 6-годишната Стела, и Нати не я пуска да прекара ваканцията с баща си и Барбара.

vlastta.bg

Advertisement

Facebook