Connect with us

Здраве

За добро психично здраве: пийте чай и не гледайте новини

Публикувана

на

Ако правите редовно следните няколко неща, ще усетите дългосрочния им ефект върху начина, по който се чувствате, ще се предпазите от психични заболявания и ще подобрите физическото си здраве, сочи ново американско изследване.

1. Отделяйте внимание на положителното

Положителните спомени могат да се използват за подобряване на психичното благополучие, е установило ново изследване.

Хората, участващи в изследването, е трябвало да насочат вниманието си към положителни социални спомени.

Участниците е трябвало да се фокусират както върху собствените си положителни чувства, предизвикани от спомена, както и върху положителните чувства на другия човек.

Резултатите показват, че хората се чувствали по-сигурни в социално отношение и положително настроени и отпуснати след упражнението.

Същевременно чувствата за вина и страх намалели.

2. Пийте чай

Чаят успокоява и ободрява. Той подобрява когнитивното представяне в краткосрочен план и може да помогне в борбата срещу Алцхаймер в краткосрочен.

При всички положения е доказана връзката между редовната консумация на чай и по-доброто психично здраве.

3. Не оставяйте дребните раздразнения да нарушават спокойствието ви

Справянето с дребните натоварвания и напрежения във всекидневието по положителен начин е ключово за дългосрочното здраве.

То установява, че хората, които остават спокойни и ведри в лицето на дребните раздразнения, страдат по-рядко от възпаления. И, разбира се, се чувстват по-добре.

4. Не гледайте новините

Гледането на изпълнени с насилие кадри от новините в социалните медии може да предизвика симптоми подобни на постравматичното стресово разстройство (ПТСР).

Почти една четвърт от хората имат ПТСР-подобни симптоми след събитията от 11 септември и кадрите от самоубийствени атентати в социалните мрежи.

5. Взимайте си микроелементите

Въпреки че консумираме повече калории от всякога, много хора не приемат необходимото количество хранителни вещества, необходими за здравето на мозъка. Учените посочват най-добрия начин, по който можете да си ги набавите.

„Традиционното хранене с пълноценни, минимално обработени храни, при което има по-голям прием на зеленчуци, плодове, морски храни, пълнозърнести храни, ядки, бобови храни и леки меса, заедно с избягването на обработените храни, е по-вероятно да достави хранителните вещества, които осигуряват защита срещу патогенезата на психичните заболявания.“

6. Погледнете през прозореца

Хората, които живеят на място с гледка към вода, се радват на по-добро психично здраве, сочи друго проучване.

Ако живеете в близост до вода, изглед към планина или дори тревен покрив също върши работа.

7. Раздвижете се 

В сравнение с липсата на активност дори „леките“ нива на физическа активност се свързват с 50 % по-добро психично здраве – това е изводът, до който е стигнало скорошно изследване.

Колкото повече тренират хората, толкова повече те са защитени от психични разстройства.

Но както многото, така и малкото упражнения се свързват с повече от 50% намаляване на риска от психични заболявания в сравнение с пълния застой.

8. Мийте си зъбите

Редовното миене на зъбите може да намали риска от деменция с повече от една четвърт.Хората с по-малко от 20 зъба са имат с  26 % по-голям риск да развият когнитивни проблеми, които могат да доведат до Алцхаймер.

Смята се, че дъвченето увеличава притока на кръв в мозъка, което на свой ред подобрява паметта.

twig.bg

Реклама
Advertisement

Facebook